ad ld

Pages

Tuesday, July 27, 2010

Amylea Beri Amaran Kepada Aziz Desa

Penyanyi Amylea Azizan (gambar) meminta pengacara Nasi Lemak Kopi O di TV9, Aziz Desa supaya menutup mulut serta tidak menyebarkan berita yang bukan-bukan termasuklah menuduhnya sebagai anak Langkawi yang lupa daratan. Amylea yang dihubungi Mstar Online Isnin, berkata, dia kecewa dengan sikap pengacara itu yang masih membawa isu lama untuk memanaskan dunia hiburan dan bukan berusaha untuk memulihkan keadaan.

"Saya minta dia supaya tutup mulut dan jangan kaitkan apa-apa tentang diri saya. Cukuplah selama ini dia menyebarkan berita yang bukan-bukan terhadap saya," katanya. Menurut Amylea, krisis diantara dia dengan Aziz Desa itu bermula kira-kira lima tahun lalu ketika pengacara itu menawarkannya menjadi duta Anti Fitnah di Langkawi.

Bagaimanapun Amylea terpaksa menolak tawaran itu kerana memikirkan masih terlalu muda untuk memikul tanggungjawab tersebut. Lagipun kata Amylea, dia bukan anak jati Langkawi dan hanya tinggal selama dua tahun sahaja di pulau itu kerana mengikut bapanya yang bekerja di sebuah hotel di sana. Katanya disebabkan dia menolak tawaran tersebut, Aziz menuduhnya sebagai anak Langkawi yang lupa daratan sehingga timbul dakwaan mengatakan dia tidak mempedulikan ibu dan bapanya lagi.

"Walaupun peristiwa itu sudah lama tapi ia sering dibangkitkan, ramai yang menyindir mengatakan saya tinggalkan orang tua di kampung, padahal mereka tidak tahu hakikatnya kami sekeluarga sudah pun menetap di Kuala Lumpur. "Percayalah walaupun saya bukan anak jati pulau itu tapi saya sangat berbangga tinggal di sana, Langkawi sebuah tempat yang sangat indah dan cantik bagi saya," ujarnya. Amylea yang kecewa dengan tindakan itu memohon agar pengacara berkenaan memohon maaf diatas perbuatannya itu dengan segera.- mstar

No comments: